NAČRT DELAVNIC SPODBUJANJA ZGODNJEGA UČENJA – TRENING VEŠČIN
Namen: V devetletno obvezno večinsko osnovnošolsko izobraževanje vstopajo učenci, ki v tekočem letu dopolnijo 6 let. Učni načrt predvideva zgodnje opismenjevanje in s tem že razvite predopismenjevalne in predbralne veščine, primerno zrelost grafomotoričnih sposobnosti ter sposobnost samousmerjanja in samoregulacije. Po spremljanju otrok v vrtčevskem okolju in informacijah učiteljic 1. razreda pa pogosto ni tako. Zato smo se v Strokovni skupini za podporo inkluziji namenili pripraviti program za podporo prehodu v šolo s treningom omenjenih veščin. Poimenovali smo ga ŠK(R)ATL(J)E vaje, spodbujanje zaznavno-motoričnih veščin.
Izvajamo ga v dveh vsebinskih sklopih v obliki nekaj zaporednih delavnic.
V prvem se osredotočamo na sposobnosti slušnega in vidnega zaznavanja, sledenja ter krepimo spomin in pozornost. Uporabljamo vaje telesnega zavedanja, gibanja in spodbujanja ročnih spretnosti. V pisanih škatlah se skrivajo vaje za majhne ročice, ki so jih pripravili škratki. Otroke navajamo na samostojnost v procesih učenja, ki vključujejo zaporedje mnogih korakov od začetka do zaključka.
V drugem sklopu razvijamo grafomotorične sposobnosti ob gibanju, prepevanju in ritmiziranem govoru s predlogami priročnika Ringa ringa raja avtorice Tereze Žerdin.
V delavnice so vključeni otroci in njihove vzgojiteljice, ki tudi same prevzamejo pripravo zaključne delavnice. Ob podpori izvajalk Strokovne skupine se s prenosom znanj ob tem usposobijo za samostojno načrtovanje in izvajanje programa ter izurijo v prepoznavanju in premagovanju razvojnih izzivov, s katerimi se srečujejo otroci.
Avtorice in izvajalke programa smo bile psihologinja Daša Letica, delovna terapevtka Jana Časar in specialna pedagoginja Mirjam Bregar. Zelo smo zadovoljne in ponosne, saj smo ob zaključni evalvaciji ugotavljale, da so učenke prekosile učiteljice!
Mirjam Bregar